Hier vindt u informatie over hoe wij te werk gaan.
Infomedics
U
ontvangt uw rekening van Infomedics
In onze praktijk geven wij u graag alle
aandacht en goede zorg. Daarom werken wij samen met Infomedics
voor het versturen en innen van onze rekeningen. Dit betekent dat u een
rekening voor de zorg krijgt van Infomedics.
Vergoeding
van uw zorgverzekeraar
Als uw zorgverzekeraar een gedeelte van uw
rekening vergoedt, staat dit duidelijk op de rekening. Wat overblijft betaalt u
aan Infomedics. Heeft u een vraag over de hoogte van de vergoeding op uw
rekening? Neem dan contact op met uw zorgverzekeraar. Staat er geen vergoeding
op de rekening? Betaal dan alles aan Infomedics en controleer daarna of u de
rekening nog kunt indienen bij uw zorgverzekeraar.
Regel
het online!
Op de website van Infomedics (www.infomedics.nl) kunt u veel zaken rondom de betaling van uw rekening snel en eenvoudig regelen, denk bijvoorbeeld aan:
·
Status
van uw betaling controleren
Ga naar www.infomedics.nl.
U treft de rekeningchecker direct bovenaan de webpagina aan. Vul de omschrijving
(cijferreeks) in die op rekening staat en controleer of uw rekening is betaald.
Als dit niet het geval is kunt u direct betalen via iDEAL.
·
Betalingsregeling
treffen
Infomedics hanteert
een betalingstermijn van 30 dagen. Lukt het niet om op tijd te betalen, dan
kunt u kosteloos uitstel van betaling aanvragen. Ook kunt u tegen kosten een
betalingsregeling treffen. Online vindt u ook meer informatie over het
Infomedics Betaalplan.
·
Veelgestelde
vragen bekijken
Als u een vraag
heeft, kunt u het antwoord daarop meestal vinden onder veelgestelde vragen.
Anders kunt u altijd contact opnemen met de Servicedesk van Infomedics.
Heeft u toch nog een vraag? Bel dan met de
Servicedesk van Infomedics op telefoonnummer 036 – 20 31 900 (maandag tot en
met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur).
Wat
gebeurt er met uw gegevens?
Om rekeningen snel en correct te kunnen verwerken, delen wij uw gegevens met Infomedics. Infomedics doet er alles aan om uw gegevens maximaal te beveiligen, uiteraard voldoen zij aan alle geldende wetten en regels rondom privacybescherming. Informatie over hoe Infomedics omgaat met uw privacy vind u hier.
Uw
rekening betalen
U heeft 30 dagen de tijd om de rekening te betalen. Betaalt u via
internetbankieren, let er dan op dat u de betaalgegevens gebruikt die op deze
rekening staan (let op: dit is een ander rekeningnummer dan u gewend was!). U
kunt ook de QR-code die op de rekening staat scannen met uw mobiele telefoon. U
wordt dan direct naar uw iDEAL betaalpagina geleid. Alle betaalgegevens zijn al
netjes voor u ingevuld, waardoor u alleen nog akkoord hoeft te geven op de
betaling.
Digitale
rekening
Als uw mobiele telefoonnummer en e-mailadres
bij ons bekend zijn, kunt u uw rekening voortaan ook digitaal ontvangen. Wilt u
hier gebruik van maken? Geef dit bij ons aan tijdens uw volgende bezoek.
Betalingsvoorwaarden Infomedics
In opdracht van ons verstuurt en incasseert
Infomedics rekeningen voor de zorg die u heeft gehad.
Infomedics
voldoet hierbij uiteraard aan alle (privacy) wet- en regelgeving, zowel de
regels die van toepassing zijn op ons als zorgaanbieder, als aan de regels die
vanuit de wet gelden voor Infomedics.
Wat
zijn de belangrijkste betalingsvoorwaarden van uw rekening van Infomedics?
•
Infomedics mag, als dit mogelijk is, uw
rekening declareren bij uw zorgverzekeraar. U ziet een eventuele
vergoeding altijd terug op de rekening.
•
Infomedics verwacht dat
u de rekening betaalt vóór de vervaldatum zoals vermeld op de rekening.
•
Als u de rekening niet voor de
vervaldatum heeft betaald, dan bent u in verzuim zonder dat daarvoor een nadere
ingebrekestelling is vereist. Omdat u het uiteraard vergeten kunt zijn, krijgt
u een herinnering waarbij u wordt gevraagd de rekening alsnog te voldoen, binnen
15 dagen nadat u deze heeft ontvangen. Mocht de betaling binnen deze gestelde
datum uitblijven, dan brengt Infomedics rente en incassokosten in rekening.
•
Infomedics mag uw betaling eerst in
mindering brengen op de incassokosten, vervolgens op de in rekening gebrachte
rente en tenslotte op het oorspronkelijke bedrag van uw rekening.
•
Houd er rekening mee dat, wanneer u een
klacht indient of zich inschrijft bij een andere zorgaanbieder, uw rekening
uiteindelijk nog steeds betaald moet worden. Uw betalingsverplichting kan
hierdoor niet worden opgeschort.
Vragen over uw rekening
Op
de website van Infomedics vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen.
Ook kunt u op de website via de rekeningchecker snel en eenvoudig controleren
of uw rekening al is betaald. Komt u er niet uit, dan kunt op werkdagen tussen
09.00 – 17.00 uur bellen met de Servicedesk van Infomedics via telefoonnummer
036 – 20 31 900.